Eén kogel is al fataal in ‘realistic difficulty’ Black Ops III

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Eén kogel is al fataal in ‘realistic difficulty’ Black Ops III

Call of Duty wordt al jaren bestempeld als een van de minst realistische shooters op de markt wanneer het aankomt op kogels incasseren. Gekscherend beweren mensen dat een mes vaak efficiënter is dan een assault rifle met een vol magazijn, maar met de komst van de ‘Realistic’ moeilijkheidsgraad in Black Ops III moet daar een einde aan gaan komen.

De Realistic mode zorgt er namelijk voor dat de speler extra kwetsbaar is, gezien één kogel al fataal is. Ook zou de blast radius van een granaat een stuk groter worden zodat je nog beter dient op te letten waar je je schuil houdt. Treyarch’s Jason Blundell legde aan XboxAchievements uit dat deze moeilijkheidsgraad de game totaal verandert, of je nu de campagne in co-op of alleen speelt.

“Je hebt een levenspunt, dus als je geraakt wordt ben je dood. Het verandert totaal hoe je de game speelt.”

In co-op modus ben je dus nog meer aangewezen op de skills van je teamgenoten, maar dien je ook bergen van geduld te bezitten.

“Je moet allemaal overleven als een groep. Je zult het level op een totaal andere manier gaan respecteren. Wanneer het vuur wordt geopend duikt iedereen naar de grond, want als je geraakt wordt door een kogel of een in de buurt afgaande granaat ben je dood.”

Nu kan het zijn dat je de singleplayer liever alleen doorloopt, waarbij de A.I. van je teamgenoten in zulke situaties wel een belangrijke rol zal spelen. Ook deze is onder de loep genomen en verbeterd, aldus Blundell.

“De A.I. is totaal herschreven zodat deze zelfstandig keuzes kan maken. We hebben meer types A.I. dan ooit tevoren.”

Vind jij de toevoeging van Realistic een uitkomst, of was je al tevreden met Recruit, Regular, Hardened, en Veteran? Laat het ons weten in de comments