EA wil aangetast imago verbeteren
De CEO van Electronic Arts, Andrew Wilson, heeft gezegd op de hoogte te zijn van het minder goede imago dat EA door de jaren heen heeft gekregen. Hij wil ervoor zorgen dat EA niet langer meer het imago heeft van een bedrijf dat “zo veel mogelijk geld uit haar klanten probeert te wringen”.
Tijdens een evenement in Canada liet Wilson weten dat hij wist hoe veel gamers over EA denken. Het bedrijf heeft onder de gamers niet de beste naam: veel spelers vinden dat ze woekerprijzen vragen en de consument te weinig geven voor hun geld. Als het aan Wilson ligt gaat dat beeld binnenkort veranderen:
“Volgens gamers is EA niets anders dan een beest dat erop uit is om al het geld af te pakken van de mensen die onze games kopen. Dat is niet wat we proberen te doen. Het is niet langer zo dat mensen geld uit willen geven en daarna dingen willen doen met hetgeen ze net gekocht hebben. Men wil voortaan een beetje geld uitgeven, veel proberen en dán pas investeren. Dat is iets wat we met EA Access proberen te bereiken.”
Sinds kort is EA’s Access-service ook beschikbaar voor pc, onder de naam Origin Access. Voor een vast bedrag per maand kunnen mensen toegang krijgen tot wat oudere, met een abonnement gratis te spelen, games. Ook krijgen leden vroegtijdige toegang tot nieuwe releases. Hiermee probeert EA zich positiever te profileren, iets wat misschien wel nodig is, aangezien het bedrijf tot twee keer toe is verkozen tot het slechtste concern ter wereld.