EA verwacht geen grote lanceerproblemen bij Titanfall
Electronic Arts heeft naar buiten gebracht dat ze bij de lancering van Titanfall geen grote problemen verwachten. Onlangs kwam de publisher in een kwaad daglicht door grote problemen bij de release van Battlefield 4.
EA topman Patrick Soderlund legde tijdens de presentatie van de laatste kwartaalcijfers uit wat de redenen waren voor de problemen met Battlefield 4; “Wanneer Battlefield 4 gelanceerd werd, was het een zeer complexe game die uitkwam op 3 gloednieuwe gameconsoles naast de huidige generatie consoles en PC. We wilden grenzen verleggen en we leveren gameplay met 60 frames per seconde voor 64 spelers, plus de mogelijkheid om mee te spelen als commander via een tablet, dit alles gekoppeld aan een aantal zeer innovatieve features in de gameplay”. EA was er “zeker van” dat Battlefield 4 klaar was voor release, gebaseerd op de testfase. “Kort na de lancering hoorden we van spelers dat er problemen waren en is het team van ontwikkelaars er op gedoken om het op te lossen”.
Soderlund verzekerde dat dergelijke problemen niet meer voor zullen komen, ook niet bij de aankomende game Titanfall; “De uitdagingen die we tegenkwamen met Battlefield 4 waren anders dan we ooit eerder hebben gezien bij andere spellen. Er zijn andere issues die pas echt zichtbaar worden als de game live is na de release. We ondernemen verschillende stappen om te evalueren wat er gebeurd is en onze bevindingen in het ontwikkelproces zetten we in bij toekomstige projecten zodat het probleem zich niet nog eens voordoet”.