EA stopt tijdelijk met microtransacties in Battlefront 2

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
EA stopt tijdelijk met microtransacties in Battlefront 2

Na dagen van klachten lijkt Electronic Arts te luisteren naar fans van Star Wars Battlefront 2: ontwikkelaar DICE heeft uren voor de release van de game alle microtransacties in de game uitgeschakeld. Dit zal tijdelijk zijn: op een later moment gaan ze weer aan, maar pas nadat de ontwikkelaar aanpassingen aan het systeem heeft gemaakt.

In een blog post die donderdagavond verscheen legt Oskar Gabrielson van DICE uit dat de microtransacties voorlopig uit gaan in Star Wars Battlefront 2. De general manager van de studio geeft aan dat het heeft geluisterd naar de fans en daarom de microtransacties uit heeft gezet. De studio gaat eerst kijken naar hoe ze het systeem kunnen verbeteren, voordat het in de toekomst weer aan zal gaan:

We hear you loud and clear, so we’re turning off all in-game purchases. We will now spend more time listening, adjusting, balancing and tuning. This means that the option to purchase crystals in the game is now offline, and all progression will be earned through gameplay. The ability to purchase crystals in-game will become available at a later date, only after we’ve made changes to the game. We’ll share more details as we work through this.

Star Wars Battlefront 2 ligt vanaf vandaag in de winkels, meer heeft de afgelopen weken al veel kritiek gehad op de lootboxes en microtransacties zoals ze in de game zitten. Na de open bèta waren er al aanpassingen gemaakt aan de lootboxes, eerder deze week werden er nog aanpassingen gedaan aan het aantal credits die nodig waren om helden vrij te spelen. Dat was echter niet voldoende, want de kritiek bleef aanhouden. Ondertussen hebben de Nederlandse en Belgische kansspelcommissies onderzoeken ingesteld naar de lootboxes.