EA blijft bij 13 miljoen doelstelling voor Star Wars Battlefront
Er zijn signalen dat Star Wars Battlefront minder goed verkoopt dan EA had gehoopt. Ondanks die signalen blijft EA de doelstelling van 13 miljoen verkochte exemplaren tegen het einde van het fiscale jaar vasthouden.
Een van de grootste releases van het jaar is natuurlijk het langverwachte Star Wars Battlefront. EA zet dan ook hoog in en heeft veel geld gestoken in de marketing voor de game. EA hoopt tegen het einde van het fiscale jaar van het bedrijf (maart 2016) meer dan 13 miljoen exemplaren verkocht te hebben. Dit aantal was niet zo lang geleden nog verhoogd van 10 miljoen. Maar misschien is EA toch iets te enthousiast geweest, want er komen negatieve geluiden vanuit het Amerikaanse GameStop. De COO van de winkelketen liet weten dat naast Halo 5: Guardians en Assassin’s Creed Syndicate ook Star Wars Battlefront minder goed verkocht dan verwacht. Peter Moore van EA liet weten dat ze hun doelstelling niet verlagen en dat ze nog steeds vertrouwen hebben het aantal te halen.
Het was interessant om te horen en enigszins verrassend, zeker toen tijdens het gesprek de CFO van GameStop langzaam maar zeker de COO verbeterde als het ging om de verkoopcijfers. Dus vanuit ons perspectief wil ik nogmaals aangeven dat we bij onze doelstelling blijven. We geloven er heilig in dat het aantal dat we onze investeerders, analisten en Wall Street hebben hebben laten weten, te halen is. Zeker met de release van de nieuwe Star Wars-film over twee weken.
Veel gamers klagen over het gebrek aan content in Star Wars Battlefront. Ze vinden dat ze te weinig krijgen voor de initiële €60 en dat alle content die de season pass (€50) levert eigenlijk van het begin af aan in de game had moeten zitten. Onze eigen Patrick beloonde Star Wars Battlefront met een 85, maar hekelde het gebrek aan content.