Dungeon Keeper ontwikkelaar verdedigt keuzes
De ontwikkelaar van de mobiele Dungeon Keeper-game heeft gereageerd op de lading kritiek die de game in korte tijd heeft ontvangen. Mythic zegt het probleem niet te zien en dat de game zo toegankelijk mogelijk is gemaakt.
Sinds de release van de nieuwe Dungeon Keeper-game voor mobiele platformen ligt de game onder vuur vanwege de hebzuchtige manier hoe de game in elkaar steekt. De game is weliswaar volgens het F2P-model gemaakt zoals vele andere games op het platform, maar deze lijkt de kroon te spannen in verband met het geld dat je erin moet steken als je een beetje vooruitgang wil maken, waardoor de term “free to play” zijn betekenis verliest. Jeff Skalski van Mythic, het team achter de game, heeft gereageerd op de controversie en snapt niet waar de heisa over gemaakt wordt.
“Het is belangrijk om te benadrukken dat we een game hebben ontworpen op een manier die typisch is voor mobiele games. Dungeon Keeper is bedoeld een paar keer per dag voor een minuutje of vijf te spelen. Op deze manier kunnen fans op een natuurlijke wijze gratis en voor niks door de game komen. Dat betekent echter niet dat je makkelijk 30 minuten kan spelen en veel werk klaar kan krijgen door middel van geld uit te geven.”
Skalski verwees ook naar de gebruikersscore van de game. Hij vertelde dat ondanks de kritiek, de score van de game op Google Play een 4.5/5 was, wat volgens hem blijk was van vele tevreden klanten.
De mobiele Dungeon Keeper-game is gebaseerd op de uniek RTS-serie uit de Bullfrog stal. De game ontvangt veel kritiek omdat hoewel de speler gratis kan spelen, hij wordt geconfronteerd met absurd lange wachttijden. Ook lijken de verhoudingen voor betalingen niet eerlijk te zijn.