Downtime eShop: Nintendo bied excuses aan

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Downtime eShop: Nintendo bied excuses aan

Nintendo’s online service ‘eShop’ was tijdens de feestdagen wereldwijd niet beschikbaar en twee populaire Pokémon apps zijn uitgesteld. Nintendo heeft inmiddels zijn verontschuldigingen aangeboden.

De problemen rondom Nintendo’s online service begonnen op eerste kerstdag en hielden aan tot het einde van het jaar. Nintendo gaf een statement over de stand van zaken toen de problemen begonnen.

“We zijn op de hoogte dat er problemen zijn met de eShop en het creëren van NNIDs. Ons team is hard aan het werk om het verhelpen, het spijt ons zeer voor elk ongemak. We danken u voor uw geduld!”

Dankzij de problemen zijn de Pokémon apps ‘Pokémon Bank’ en ‘Poké Transporter’ uitgesteld. De release zou zijn op 27 december, maar zijn nu uitgesteld tot een onbekende datum vanwege de grote drukte op het Nintendo Network Service. Nintendo heeft onlangs een nieuwe statement gegeven, dit keer over de storing en hervatting van de service.

“Door een onverwachte drukte hebben spelers problemen ervaren tijdens het gebruik van de eShop en het downloaden van software voor de Nintendo Wii U en Nintendo 3DS. Het spijt ons voor elk ongemak dat u heeft ervaren en willen iedereen geruststellen dat een oplossing vinden onze hoogste prioriteit heeft. Onze excuses voor de vertraging en bedanken u voor uw geduld.”

Op het moment van schrijven lijkt de service het te doen, dus wellicht heeft Nintendo de situatie weer onder controle.