Dit zijn de toekomstplannen voor World War Z

archief
Glenn Nouws op 20 januari 2020
Dit zijn de toekomstplannen voor World War Z

World War Z verscheen dit jaar op 16 april en deed het meteen erg goed. De titel ging meer dan een miljoen keer over de toonbank. Nu onthullen de makers hun toekomstplannen voor deze game.

Op de blog van uitgever Focus Home Interactive kondigt het bedrijf samen met ontwikkelaar Saber Interactive de toekomstplannen voor World War Z aan. Dit naar aanleiding van het feit dat de game alle verwachtingen van beide bedrijven oversteeg. Om dit te vieren kondigen de makers een nieuwe missie, een nieuw zombie-type, een extra moeilijkheidsgraad en wekelijkse uitdagingen aan. Dit is pas de eerste fase en er volgen in de toekomst nog meer extra’s voor de game.

De eerder onthulde nieuwe missie verschijnt in mei en speelt zich af in Tokyo. Op deze locatie ontmoeten spelers een nieuw type zombie. Dit type spuwt een dodelijk virus naar nietsvermoedende spelers en is moeilijk te doden. Wanneer spelers deze zombie niet op de juiste manier doden, bestaat de kans dat deze opnieuw tot leven komt.

In juni krijgt de game ook een nieuwe moeilijkheidsgraad, die samengaat met unieke beloningen. Hieronder vallen bijvoorbeeld cosmetische voorwerpen. En wanneer de zomer goed is begonnen in juli, houdt de game spelers binnen met wekelijkse uitdagingen.

De ontwikkeling van World War Z stopt daar echter niet. Op dit moment is de ontwikkelaar druk in de weer met een overlevingsmodus, waarin je achter elkaar hordes zombies moet verslaan. Verder krijgt de titel ook een privé-lobby en wordt wisselen tussen klassen mogelijk. Daarnaast voegen de makers een field of view (FOV) en slider voor meer of minder details toe aan de pc-versie. Als laatste zijn de makers ook bezig met de eerder besproken PvPvZ-wedstrijden.

World War Z 
 Pixel Vault