Disney combineert speelgoed- en gamesafdeling

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Disney combineert speelgoed- en gamesafdeling

The Walt Disney Company heeft de afdelingen Consumer Products en Interactive gecombineerd. De afdelingen voor speelgoed en games gaan samen verder onder de naam Disney Consumer Products and Interactive Media (DCPI). De beslissing was te verwachten, gezien het succes van de game Disney Infinity, waarbij de Infinity-figuren een belangrijke rol spelen.

De van origine filmmaker uit Californië wil ‘unieke en boeiende producten’ maken en verwachtingen van consumenten overtreffen. Dat liet Tom Staggs, een van de bazen van Disney, weten. Het bedrijf wil zich richten op de populaire verhalen en karakters waar Disney om bekend staat. Met de nieuwe gecombineerde afdeling hoopt Disney technologische expertise te kunnen delen en optimaal gebruik maken van mogelijkheden en efficiëntie. Een team binnen de afdeling zal zich richten op de nieuwste technieken om Disney-fans in hun behoeften te voorzien.

DCPI zal bovendien nauw samenwerken met de uitgeverstak van Disney voor verhaallijnen en het maken van ‘interactieve ervaringen’ met als basis de Disney-verhalen. Mogelijk komen er meer Disney Infinity-figuren op de markt of richt het bedrijf zich op het maken van nieuwe games.