DICE installeert nieuwe servers tegen problemen Battlefield 4

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
DICE installeert nieuwe servers tegen problemen Battlefield 4

Battlefield 4-ontwikkelaar DICE heeft nieuwe servers geïnstalleerd om problematiek met “rubber banding” tegen te gaan. Met deze updates willen ze voorkomen dat spelers zonder reden door een map heen worden geslingerd als de servers zwaar belast worden, zoals dat onlangs het geval was.

DICE vice-president en general manager Karl Magnus Troedsson meldde dat er nu al verbeteringen te zien zijn in de prestaties van de servers en de spelervaring van spelers: “We hebben geïnvesteerd in nieuwe hardware om het probleem op te lossen en hebben de nieuwe servers deze week uitgerold. Als voorbereiding hebben we een behoorlijke hoeveelheid tests gedaan voordat we de nieuwe servers installeerden om te verzekeren dat het probleem opgelost werd. We zien ondertussen al groter veranderingen in performance bij 64-speler matches en we vertrouwen erop dat dit zal blijven verbeteren”.

Het rubber-banding probleem kwam voor het eerst aan het licht na de release van de Naval Strike DLC. Volgens Troedsson zou het liggen aan de configuratie van bepaalde hardware die zich bezig hield met grote gevechten. Hij vertelde ook dat DICE hoopte eerder te kunnen hebben ingegrepen maar dat ze het niet wilden overhaasten. “Hoewel het proces langer duurde dan we hoopten, wilden we 100% zeker zijn dat het goed gedaan werd en de oplossing voor de lange termijn goed geplaatst was. Ons doel is om de beste ervaring te bieden aan de spelers. We denken dat deze oplossing dat zal doen voor jullie”.