DICE geeft toe dat Star Wars Battlefront-bèta ongebalanceerd was
Nu de bèta van Star Wars Battlefront achter de rug is heeft DICE nog een maand de tijd om goed te kijken naar alle feedback. Iets wat het merendeel van de gamers opviel is dat de multiplayermodus Walker Assault erg ongebalanceerd was. Op Twitter geven enkele medewerkers bij DICE dat toe.
Bij Walker Assault is het de bedoeling dat je als de Rebels twee AT-AT’s uitschakelt met behulp van Y-wings die je moet oproepen door middel van uplinks. De Imperials moeten dit zien te voorkomen en met een veel uitgebreider arsenaal aan wapentuig lukte dat ook bijna altijd in de bèta. Na een tweet van een gamer waarin een beetje cynisch werd gevraagd of hij nou zo slecht is in de game, omdat hij altijd verliest met de Rebels, reageert community manager Matthew Everett als volgt:
@Focalin Nope! Its a balancing issue within the Beta.
— Sledgehammer70 (@sledgehammer70) October 13, 2015
Lead multiplayer designer Dennis Brännvall is het hier ook mee eens en geeft aan dat er naar alle feedback word gekeken die in de bèta word gegeven.
@yeye97BF4 yeah it’s too tough. We’ll make changes based on the feedback and data
— Dennis Brännvall (@DICE_FireWall) October 9, 2015
Er is niet aangegeven hoe ze dit probleem specifiek gaan aanpakken, maar DICE heeft in ieder geval tot 19 november. Dan zal Star Wars Battlefront in Nederland verschijnen voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.