Destiny 2 pc-bèta past matchmaking aan
Voor console gamers is het alweer achter de rug, maar nu kunnen de pc-gamers zich eindelijk ook gaan opmaken voor de bèta van Destiny 2. Bungie heeft nu aangegeven een aantal zaken veranderd te hebben ten opzichte van de console-bèta. Met name de matchmaking algroritmes zijn onder handen genomen.
Op maandag 28 augustus is het zo ver. Dan kunnen pc gamers met een pre-order aan de slag met Destiny 2. De rest kan een dag later ook beginnen. Het belangrijkste verschil ten opzichte van de console-bèta is de matchmaking. Crucible hoofdontwikkelaar Lars Bakken bevestigt dat matchmaking voor Quickplay en Competitive apart van elkaar geüpdatet zijn.
Dat houdt het volgende in: in Quickplay worden de matchmaking algoritmes zo aangepast dat je spelers sneller aan elkaar gematcht worden. Om dit te bereiken, kijken de algoritmes minder naar uiteenlopende skill-levels, waardoor je mogelijk tegen veel betere of slechtere tegenstanders speelt, maar veel minder lang hoeft te wachten. Competitive ondergaat juist een tegenovergestelde verandering: hier zal matchmaking langer duren omdat de algoritmes spelers met gelijkwaardige skills aan elkaar koppelen.
Naast de matchmaking zijn er voor de pc-bèta ook een aantal bugs onder handen genomen. Zo zijn de infinite super glitch, infinite grenades glitch en warlock glide glitch allemaal verholpen. Bovendien heeft Blizzard ervoor gezorgd dat Warlocks nu dezelfde melee range hebben als alle andere classes, wat in de console-bèta niet het geval was.