De Kinect is nu officieel verleden tijd
Toen Microsoft de Xbox One uitbracht in 2013, brachten zij direct voor dit systeem ook de Kinect. Met dit product probeerde Microsoft om een interactieve console te maken en gamers te stimuleren om beweging en gamen te combineren. Het afgelopen jaar is het tamelijk stil geweest rondom de Kinect, maar daar is nu verandering in gekomen.
In een exclusief interview met Co. Design vertelt Alex Kipman als maker van de Kinect over hoe de Kinect de afgelopen jaren ontwikkeld is. Daarnaast maakt hij bekend dat verdere ontwikkeling en productie van de Kinect nu permanent gestopt is. Hoewel er in het interview wel gesproken wordt over de intentie waarmee de initiële Kinect in 2010 ontworpen was en hoe deze niet bereikt kon worden door hardware limitaties van de Xbox 360, wordt niet duidelijk gezegd waarom de productie nu permanent gestopt is.
Trust is something you earn in drops and lose in buckets.
Tijdens het interview wordt wel even gesproken over brand loyaliteit en hoe dit zich gedroeg rondom de ‘always-on’ controverse. Volgens Kipman is vertrouwen erg lastig om op te bouwen, maar heel makkelijk om te verliezen. Of Kipman probeert te zeggen dat dit gedrag in loyaliteit uiteindelijk heeft geleid tot het einde van de Kinect is echter niet bekend.