Competitive Mode Overwatch krijgt een ‘een van elke hero’-limiet

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Competitive Mode Overwatch krijgt een ‘een van elke hero’-limiet

De mogelijkheden die een team krijgt om een squad samen te stellen in de Competitive Mode van Overwatch zullen een kleine verandering ondergaan. Momenteel is het mogelijk om een squad te vullen met bijvoorbeeld alleen Bastions of Torbjörns, wat behoorlijk op de zenuwen van de tegenstanders kan werken. Daarom zal deze modus een ‘een van elk personage’-limiet krijgen. 

Tot op heden zal deze limiet zich beperken tot de Competitive Mode van Overwatch. Mensen die zich liever wagen aan een potje Quickplay zullen van deze maatregel niks merken. Deze maatregel werd bekendgemaakt door Scott Mercer, Blizzard’s principal designer, die dit tegenover GameSpot verklaarde.

Een ander punt waar Mercer over sprak was het invoeren van een gelijkspel, in plaats van het Sudden Death-systeem dat we nu kennen. Het enige nadeel aan een gelijkspel is het gevoel dat gamers erbij kunnen krijgen. Volgens Mercer is men dan ook op zoek naar de ‘sweet spot’ waarbij spelers toch het gevoel krijgen dat ze hun tijd niet hebben verspild aan een game en toch het gevoel krijgen dat ze er wat aan over hebben gehouden, zonder dat het vervelend wordt.

We willen absoluut dat spelers bij een gelijkspel het gevoel hebben dat ze hun tijd niet totaal verdaan hebben. We zijn dus op zoek naar die ‘sweet spot’ van veel spelers zodat ze denken: “Och ja, we hebben er tenminste nog iets uit kunnen halen”, zonder situaties te creëren waarbij spelers samenspannen en voor lelijke situaties gaan zorgen. Daar zijn we nog over aan het discussiëren.

Is de hero-limiet van Blizzard een goede zet of zie je momenteel je tactieken helemaal in duigen vallen? Laat het vooral weten in de comments. In het laatste geval wordt het toch spelen met meer dan die ene hero.