CEO Take-Two Interactive ziet nog geen markt voor VR

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
CEO Take-Two Interactive ziet nog geen markt voor VR

Hoewel diverse ontwikkelteams en uitgevers inmiddels overstag zijn gegaan, lijkt Take-Two Interactive, het moederbedrijf van o.a. 2K en Rockstar, nog niet veel te voelen voor virtual reality. Gedurende de Cowen and Company Technology Media & Telecom Conference liet de CEO van Take-Two, Strauss Zelnick, weten nog geen markt te zien in de wereld van VR.

Om te beginnen gaf Zelnick aan niet ongeïnteresseerd te zijn, maar wel de restricties die VR nu met zich mee lijkt te brengen voorop te stellen. VR is volgens hem niet weggelegd voor de gamende mensen, om verschillende redenen.

Het is momenteel veel te duur. Er is geen markt voor een 2000 dollar kostend entertainmentapparaat dat ook nog eens van je verlangt dat je er ruimte voor maakt. Ik weet niet wat mensen momenteel allemaal denken.

We hebben niet iets waar je in een grote open ruimte kunt staan met twee controllers in je hand en een iets op je hoofd, zonder tegen de koffietafel te lopen.

Ik ben wel enthousiast, ik zeg alleen dat het allemaal nog bezien moet worden. Er zijn belemmeringen.

Take-Two zal volgens Zelnick ‘groots’ gaan uitpakken tijdens de E3, die inmiddels voor de deur staat. Als we de verklaring van zojuist in het achterhoofd houden, hoeven we in ieder geval niets in de trend van virtual reality te verwachten vanuit de hoek van 2K of Rockstar.