Casey Hudson weg bij BioWare

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Casey Hudson weg bij BioWare

Casey Hudson, hoofd productie bij Bioware en een van de drijvende krachten achter de Mass Effect-serie heeft aangegeven het bedrijf te gaan verlaten. Na 16 jaar in dienst te zijn geweest was het volgens de Canadees tijd voor wat rust en een nieuwe uitdaging in zijn carriere. Bij BioWare heeft hij onder andere meegewerkt aan titels als Neverwinter Nights, Mass Effect en Star Wars: Knights of the Old Republic.

“Na wat voelt als een eeuwigheid aan geweldige ervaringen heb ik besloten om de resetknop in te drukken en weg te gaan bij BioWare”, aldus Hudson in een interne brief binnen het bedrijf. “Ik ga een verdiende pauze nemen, bekijken wat ik echt wil doen in de volgende fase van mij leven en ga uiteindelijk een nieuwe uitdaging aan. Hoewel er nooit een goede tijd is om zo’n verandering door te voeren denk ik dat dit het optimale moment is. De fundering van onze nieuwe titel bij BioWare Edmonton staat en het team is klaar om verder te gaan naar de pre-productie van een titel die naar mijn mening interactieve entertainment zal herdefiniëren. De ontwikkeling van de volgende Mass Effect game verloopt goed, met geweldige onderdelen en speelbare builds die bewijzen dat het team klaar is om de beste Mass Effect-ervaring tot nu toe af te leveren. De mensen achter Dragon Age: Inquisiton leggen de laatste hand aan een waarlijk ambitieuze titel met een aantal van de meest prachtige visuals die we ooit in een game gezien hebben”.

De General Manager van BioWare, Aaryn Flynn, meldde dat Hudson’s vertrek niet een eind is maar juist een nieuw begin: “Terwijl we ons vaarwel uitspreken kan ik namens de hele studio zeggen dat we altijd dankbaar zullen zijn voor Casey’s harde werk, passie en alles wat hij ons over de jaren geleerd heeft; Een methodische vasberadenheid om kwaliteit te leveren, team spirit en broederschap, en het stellen van de fans boven alle andere zaken. Maar boven alles heeft Casey ieder van ons uitedaagd om morgen beter te zijn dan wie we vandaag zijn. Het is met die mindset dat we Dragon Age: Inquisition afronden, we zullen blijven werken aan de volgende Mass Effect game en onze nieuwe project, zeker van onze doelen en vooruitgang”.