Bungie’s Destiny begon als third-person game
In een interview heeft een medewerker van Bungie verteld dat Destiny in het begin van de ontwikkeling begon als een third-person shooter.
In een video interview met Gameinformer heeft Ryan Ellis van Bungie verteld dat de game niet begon als een FPS en waarom Bungie besloot het te veranderen.
“We begonnen eigenlijk met alleen third-person. Maar we wilde graag een actievolle kick-ass game maken en de beste manier om dat te realiseren was omschakelen naar first-person.”
Destiny zal nu voornamelijk gespeeld worden vanuit de ogen van de hoofdpersoon, ondanks dat games zoals Fallout 3 of The Elder Scrolls de keuze overlaten aan de speler of ze first of third-person willen spelen.
“Er zitten nog steeds wat third-person elementen in de game. Die zijn belangrijk voor bepaalde gameplay elementen en zijn een goede manier om je coole gear te bekijken.”
Destiny is het nieuwste epos komend van de zeer populaire studio Bungie die vorig decennium de game wereld op z’n kop zette door de onverwachte hit: Halo, die ook tijdens de ontwikkeling meerdere malen grondig veranderde. De studio probeert het nog een keer met Destiny, een FPS die op veel verlanglijstjes van gamers staat voor het komende jaar en beloofd een levenscycles te hebben van gegarandeerd tien jaar.