Bungie onthuld Destiny 2 plan voor 2018
De game director van Destiny 2, Christopher Barrett, heeft een aantal veranderingen en geplande updates voor 2018 aangekondigd voor Destiny 2. Hij belooft dat de ontwikkelaar niet alleen aan het luisteren is naar feedback, maar dat deze ook wordt verwerkt.
Om een duidelijk beeld te geven van de plannen heeft Barrett een contentplan uitgebracht waarin te zien is hoe de post-launch content is opgedeeld in drie delen. Zoals hieronder te zien is, zijn deze delen Expansions, Seasons en Eververse. Zo is het de bedoeling dat bij nieuwe Expansions er nieuwe Campaign en Strike missies worden toegevoegd. Bij de Expansion content krijg je echter ook een nieuwe Raid, nieuwe Legendary en Exotic Gear en nieuwe plekken om te ontdekken.
Seasons content is echter voor iedereen en deze updates geven nieuwe Iron Banner events, Faction Rallies en Endgame playlists. Ook vallen hier andere technische updates en seasonal events onder. Dan zijn er ook nog de Eververse updates. Hier wordt steeds nieuwe content toegevoegd die je kunt kopen of verdienen met Bright Engrams.
Ook geeft Barrett aan dat het team nog steeds een goede balans aan het zoeken is voor nieuwe content. De balans moet namelijk gaan schuiven van content die je door middel van Bright Engrams verdient naar content die je krijgt door middel van spelen. Dit betekent dat items zoals Ghosts, Sparrows en schepen toegevoegd worden aan de achievement rewards. Volgens Barrett zullen sommige van deze veranderingen doorgevoerd worden vanaf het Crimson Days event. Deze begint op 13 februari.
Daarnaast is Bungie met het Destiny 2 plan voor 2018 ook nog steeds de XP verdiensten aan het onderzoeken. Barrett wil echter eerst aandacht besteden aan het oplossen van een ander probleem. Eerst moeten spelers namelijk weer toegang krijgen tot een deel van de content die dankzij de komst van Curse of Osiris niet meer beschikbaar is. Hiervoor komt dan ook de Destiny Hotfix 1.1.1.3 uit op 16 januari, waardoor Seasonal Content weer voor iedereen toegankelijk is.
Vervolgens wordt dan op 30 januari het Masterwork systeem aangepast. Hierdoor wordt armor ook toegevoegd en dit zorgt voor ‘increased damage reduction’ wanneer een speler zijn of haar super gebruikt. Masterwork Armor kan dan ook worden geüpgraded met Masterwork Cores en Legendary Shards. Daarnaast gaat de update ook aan Raids sleutelen, want die moeten unieker en interessanter worden. Dit wordt gedaan door de toevoeging van mods die Raid-gebonden perks hebben. Daarnaast gaat de Raid vendor nu Leviathan en Eater of Worlds armor en wapens verkopen. Ook kan er nu tijdens de laatste baas van de Levianthan- en Eater of Worlds- Raid een Ghost met Raid-gebonden perks droppen.
Vervolgens komt er ook nog een update in februari die Nightfalls aanpast. Zo gaat Strike Scoring de huidige tijdslimiet mechanic vervangen. Strike Scoring zal op een soortgelijke manier als in Destiny 1 werken, maar legt de focus op ‘competitieve uitvoering van Strike doelen en ondersteuning voor door spelers uitgekozen score modifiers’. Daarnaast zullen Nightfall High Scores in-game zichtbaar zijn door nieuwe emblemen en zullen deze voor beloningen zorgen. Ook zijn er plannen voor Clan en Community High Scores.
Ook gaat februari Mods 2.0 brengen die het huidige systeem helemaal omgooit. Dit moet zorgen voor meer unieke loadouts en voor meer impact op je power-level. Dit kan volgens Barrett echter nog worden uitgesteld. Als laatste gaat deze update PC Tower Chat en de verbetering in quickplay toevoegen.