Bossgevechten in nieuwe Deus Ex niet te voltooien met dialoog
Waar eerder nog werd gemeld dat Deus Ex: Mankind Divided op een wat meer diplomatieke manier uit te spelen is heeft gameplay director Patrick Fortier aan Eurogamer laten weten dit dit op een misverstand berust. Bossfights zullen namelijk niet puur door middel van dialoog te voltooien zijn.
De dialogen waar eerder over gepraat werd hebben namelijk alleen betrekking tot sleutelfiguren in Deus Ex, niet de bosses. Hierbij zal altijd nog een vorm van combat komen kijken om ze te verslaan. Op de vraag hoe je een boss ‘stealthy’ verslaat werd namelijk het volgende antwoord gegeven:
“Dat is interessant. Deel van de communicatie daarover is wat verwarrend geweest. Mensen hebben verschillende delen ervan bij elkaar geraapt en er een één verhaal van gemaakt. Dus, er zijn verbale debatten met enkele NPC’s, en (klassieke) bossbattles zijn een ander ding. Het zijn twee aparte dingen. Dat gezegd hebbende, in een bossfight ondersteunen we combat, stealth, dodelijke en niet-dodelijke aanpak, op manieren die we niet eerder gebruikt hebben in Human Revolution.”
Totaal geweldloos zal de nieuwe Deus Ex dus nooit worden, al lijkt de keuze er wel te zijn om een boss in leven te laten of om deze op een wat subtielere manier uit te schakelen. Hoe dat uiteindelijk allemaal gaat uitpakken blijft afwachten tot de game uit is gekomen.