Boss Key Productions laat LawBreakers los
LawBreakers kwam in augustus in 2017 uit met een onsuccesvolle start. De ontwikkeling van de game begon rond de tijd dat Overwatch uitkwam en werd door velen beticht van kopiegedrag, ondanks de duidelijke verschillen tussen de twee games. Boss Key Productions hoopte dat de game post-launch gamers warm zou maken, maar dat mocht niet zo zijn. Tijd voor wat anders.
LawBreakers is een gefaalde game. Dat heeft ontwikkelaar Boss Key Productions geconcludeerd en openbaar gesteld in hun meest recente blogpost. Sinds de release van hun game zijn ze niet in staat geweest om de juiste publieke aanhang te genereren om de game te blijven ondersteunen en door te ontwikkelen zoals initieel gepland was. Hoewel het team de game nog niet wilt opgeven en overwogen heeft om de transitie te maken naar free-to-play lijkt dit ook minder evident dan gedacht. Deze transitie kost namelijk geld en middelen, wat de studio naar eigen zeggen nu niet heeft.
“The fact is LawBreakers failed to find enough of an audience to generate the funds necessary to keep it sustained in the manner we had originally planned for and anticipated. And while a pivot to free-to-play may seem like easiest change to make, a change of this magnitude takes publishing planning and resources to do it.”
Het idee om over te stappen naar free-to-play is echter nog niet volledig van de baan, maar deze middelen moeten eerst wel gegenereerd worden. Om dit te doen, gaat Boss Key Productions in de voorziene toekomst hun focus richten op een nieuw passieproject. Wat dit project precies inhoudt is nog niet bekend, maar dit komen we met de tijd wel te weten.
Dat LawBreakers een laag aantal spelers heeft, is duidelijk uit de SteamChart van de game. In de afgelopen 24 uur zijn er maximaal twaalf spelers tegelijk online geweest. De algemene piek voor de game was in mei van 2017 toen de game nog in bèta was. Toen waren er 7.500 spelers online.