Bloodborne heeft combat Dark Souls 3 beïnvloed

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Bloodborne heeft combat Dark Souls 3 beïnvloed

Dark Souls 3 zal iets anders aanvoelen dan zijn voorgangers. Ontwikkelaar From Software neemt elementen van zowel de Souls-serie als hun vorige hit, Bloodborne. Combat en movement zal vlotter zijn dan in voorgaande delen.

Het is misschien iets wat voor de puristen als heiligschennis zal klinken. Dark Souls 3 zal nog steeds als een Dark Souls-game aanvoelen, maar de invloeden van Bloodborne zullen onmiskenbaar zijn. Het Amerikaanse blad Edge mocht een paar rondes met Dark Souls 3 in de ring en hebben ondervonden dat dingen zoals backstepping en aanvallen vlotter verlopen. Het valt te betwijfelen of Dark Souls 3 makkelijker zal worden dan zijn voorgangers. De speler zal zich makkelijker voort kunnen bewegen, maar dat zal zeer zeker betekenen dat de vijanden hierop berekend zijn en dat het een must wordt om dit soort dingen onder de knie te krijgen.

De reden waarom aanvallen beter zijn dan voorheen heeft  te maken met de Ready Stance die de speler kan gebruiken. De speler zal dan in een bepaalde stand staan waardoor bepaalde unieke moves uitgevoerd kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan een spin die alles in een cirkel schade toedient, of een slag die de guard van vijanden zal breken.

Het blad schrijft ook over de nieuwe shortbow. Edge omschrijft het als een goede manier om wat damage uit de delen van medium- tot korte afstanden. Daarnaast is de longbow niet veranderd en zal die werken zoals die dat deed in vorige Souls-games.