BioWare schrijver: Content schrappen is moeilijker dan het lijkt

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
BioWare schrijver: Content schrappen is moeilijker dan het lijkt

David Gaider, lead-writer van Dragon Age: Inquisition, heeft op zijn Tumblr laten weten dat hij ontzettend veel moeite heeft met de laatste fase van de ontwikkeling van de game. Volgens Gaider voelt het snijden in de content alsof het meer en meer een wanproduct aan het worden is.

Uiteraard zet hij dat statement gelijk weer recht door te zeggen dat elke game door een dergelijk proces heen gaat. Dragon Age: Inquisition is momenteel in alfa-fase wat betekend dat de content klaar is en ze bezig zijn met effecten inpassen, bug-fixes en hun marketing strategie. Elementen in het verhaal die niet af zijn moeten er worden uitgesneden en hier heeft Gaider ontzettend veel moeite mee.

“Gamers hebben geen idee hoe moeilijk dat is. Zij zien alleen het mooie zeil van het schip terwijl het aan de onderkant ontzettend veel water lekt. Dat is een raar perspectief vanuit ons opzicht.”

Dragon Age: Inquisition verschijnt op 9 october 2014 voor de PC, PS3, PS4, Xbox 360 en Xbox One. EA lanceerde onlangs een gameplay trailer welke je hier kunt vinden.