Bioware pakt sprintprobleem in Anthem aan

archief
Glenn Nouws op 20 januari 2020
Bioware pakt sprintprobleem in Anthem aan

Afgelopen weekend kregen spelers die Anthem vooruit bestelden de kans om de game te testen in de exclusieve demo. Door verschillende problemen verliep dit niet zonder slag of stoot en daardoor kreeg Bioware veel kritiek. Naast problemen konden spelers alleen maar lopen in Fort Tarsis en dit zorgde voor nog meer frustraties. De ontwikkelaar beloofde daarom dit gegeven aan te passen.

Het wachten om eindelijk aan de slag te gaan met Anthem duurde voor vele fans erg lang. Hierdoor wilden de deelnemers snel starten met de beschikbare missies. Toen ongeduldige spelers enkel de mogelijkheid kregen om naar hun Javelin te lopen zorgde dit voor vele frustraties. In een daarop volgende reactie legt Anthem’s uitvoerend producent Mark Darrah de reden achter deze keuze uit.

“We want it to feel like walking. If you look at most video games, you’re sprinting everywhere and we gave you a jet pack machine for when you’re out in the world, and we really want it to feel like you’re just a person walking around and now you are that person in Iron Man armour.”

Naast een uitleg belooft de ontwikkelaar sprinten in Fort Tarsis toe te voegen aan de game. Dat bevestigt de studiobaas van Bioware, Casey Hudson, nu.

“there was a run speed that was in [the game]. And then for some reason it was out of the game for when that particular build [the VIP demo build] was made. It is back in, in the main game, anyway.”