“Battlefield: Hardline zal werken op launchday”
Dat games op de dag van lancering vaak niet even vlekkeloos werken is helaas niet uitzonderlijk. Vooral EA heeft behoorlijk gezichtsverlies geleden met Battlefield 4, die online verre van lekker draaide. Battlefield: Hardline zal daarentegen perfect werken, wordt ons beloofd.
Ian Milham, creative director van Battlefield: Hardline, legt uit waarom we deze keer niets te vrezen hebben. De belangrijkste reden is de ontwikkeltijd die Visceral Games gehad heeft voor deze game. Battlefield: Hardline is namelijk al sinds 2012 in productie, waardoor ze alle tijd hebben gehad om de game helemaal te perfectioneren.
[quote style=”1″]
“Wat je in feite vraagt is of de game gaat werken? Het antwoord is ja, het gaat werken.”
“We zijn namelijk ruim een jaar voor Battlefield 4 met deze game begonnen. We hebben al een behoorlijke tijd met de mensen van DICE gewerkt; delen van ons engineering-werk zit zelfs in Battlefield 4 en andere projecten waar ze aan gewerkt hebben. Het ziet er allemaal al erg goed uit, en al dat werk zit in wat we nu aan het doen zijn.”
“We hebben al een erg succesvolle beta achter de rug, en er komt nog een beta op ieder platform waar we de game op uitbrengen. We nemen het uitbrengen van een werkende game erg serieus. Dus ja, het gaat zeker werken.”
[/quote]
Zeer geruststellende woorden, als we het moeten geloven. Visceral Games heeft overigens nog even de tijd om de game helemaal tot in de puntjes af te werken. Battlefield: Hardline staat namelijk gepland voor Q1 2015.