Battalion 1944 onthult stretch goals waaronder singleplayer

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Battalion 1944 onthult stretch goals waaronder singleplayer

Bulkhead Interactive, de ontwikkelaar achter de nieuwe Tweede Wereldoorlog-shooter Battalion 1944, heeft vandaag de ‘stretch goals’ voor de Kickstarter-campagne bekendgemaakt. Onder andere een singleplayer-modus en het Pacifisch gebied kunnen ontgrendeld worden.

Met de aankondiging van de ‘stretch goals’ heeft het team ook een nieuwe trailer uit de doeken gedaan. Stretch goals zijn extra doelen voor een Kickstarter-campagne die vaak worden gesteld voor het geval dat de opbrengsten ver voorbij het oorspronkelijke doel gaan. In het geval van Battalion 1944 had Bulkhead echter nog geen doelen vrijgegeven. Met nog iets minder dan een week op de klok heeft de studio echter besloten om ze alsnog vrij te geven:

We werken dag en nacht om ervoor te zorgen dat we kunnen laten zien wat we toe willen voegen aan de game. Bij Bulkhead houden we niet van half werk.

Met het vrijgeven van de doelen zijn de eerste doelen al direct behaald. Het eerste doel werd ontgrendeld bij 225.000 Britse ponden, voor het aannemen van een full-time community manager, wat ondertussen al gebeurd is. Het volgende doel, bij 250.000 pond, is vandaag ontgrendeld. Hiermee hebben spelers verbeterde effecten, zoals hyper-realistische rook en explosies, verkregen voor in de game.

Terwijl de teller op 255.000 pond en een beetje staat, komen ook andere doelen dichterbij. Bij 275.000 pond kunnen spelers aan de slag in een level geïnspireerd door de televisie-serie Band of Brothers genaamd: het Currahee Mountain Bootcamp. Dit zal een oefenomgeving zijn voor spelers om de game te leren kennen. Bij 300.000 pond krijgen spelers de mogelijkheid om de evenementen van D-Day na te spelen in een multiplayerlevel.

Zoals je je kunt voorstellen zal het een interessante uitdaging zijn voor onze level-designers, aangezien het balanceren van de gebeurtenissen tijdens D-Day in een gebalanceerd level een lastige taak zal zijn en eentje waar we niet op kunnen wachten om aan te beginnen.

Het laatste doel ligt bij 1,2 miljoen pond. Wanneer dit enorme bedrag binnen de komende week zal worden bereikt, krijgt de game ook een singleplayer modus. Het team geeft aan dat het maken van een goede singleplayer modus niet goedkoop is en dat er niet zoiets is als een knop met daarop ‘Voeg singleplayer toe’. Maar het team geeft aan dat, ook al zou het doel bereikt worden, dit geen afbreuk zou doen aan de kern van de game: de multiplayer.