Aanpasbare wapens en gadgets komen terug in Battlefield 1
In Battlefield 1 kunnen spelers het gedrag van hun wapens aanpassen en komt het gebruik van gadgets terug. Dat heeft wapenontwerper Julian Schimek onthuld in een interview met Twitch-gamer Darkness_429. De wapens in de Eerste Wereldoorlog-shooter zijn meer gespecialiseerd dan de wapens in eerdere Battlefield-games.
Gamers moeten letten op sterke en zwakke punten van wapens en het juiste wapen in de juiste situatie gebruiken, zei Schimek. “Een goed gebruik van je wapens voelt lonender dan ooit tevoren.” Aan de meeste wapens kunnen bajonetten worden toegevoegd. Ook is de vergroting van de scope aan te passen en komen er wapenskins in de game.
Voor de game zijn speciale contactwapens ontworpen, omdat tijdens de Eerste Wereldoorlog militairen veel vaker dicht bij elkaar in gevecht kwamen dan in andere oorlogen van de twintigste eeuw. Langeafstandwapens blijven aanwezig, al moeten gamers daarbij wel op een bepaalde afstand van vijanden blijven.
Voor wat betreft gadgets kunnen gamers zich volgens Schimek “meteen thuis voelen”. “De Eerste Wereldoorlog was een drijvende kracht achter innovatie. Dat leidde niet alleen tot zaken zoals tanks en pantserdoorborende patronen, maar ook tot medische gadgets en verkenningsgadgets die een kentering teweegbrachten in de volgende eeuw van oorlog.”