Metal Gear Solid fan-remake ‘Shadow Moses’ geannuleerd

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Metal Gear Solid fan-remake ‘Shadow Moses’ geannuleerd

In januari schreven we over de game Shadow Moses, de remake van Metal Gear Solid die door fans werd gemaakt met behulp van de Unreal Engine 4. Vandaag liet het team weten dat ze de stekker uit het project hebben getrokken. Waarom ze dat hebben gedaan is onduidelijk.

Shadow Moses zou een fan-remake van Metal Gear Solid moeten worden, maar er is al vroegtijdig een eind aan gekomen. Op de Facebook-pagina van het project heeft het team laten weten dat het project geannuleerd is.  Een specifieke reden is niet gegeven, maar in het bericht stond dat het om een reden gaat die buiten hun macht was. Ongeacht de uitkomst wilde het team laten weten dat ze alle steun en positieve berichten die ze tijdens de ontwikkeling hebben gekregen waarderen.

De echte reden waarom de stekker uit het project is getrokken laat zich gissen. Misschien dat er problemen waren in het team of dat de ontwikkeling niet goed leek te lopen. Hoogstwaarschijnlijk heeft Konami (de rechtenhouder van Metal Gear Solid) gedreigd met een rechtszaak als ze verder zouden gaan met het maken van de game. Het zou dan immers copyrightschending zijn.

In het verleden hebben vele andere fan-projecten zoals remakes ook al aan het kortste eind getrokken. De meest bekende was ongetwijfeld de fan-remake van Chrono Trigger genaamd Chrono Resurrection.