BioShock nog steeds belangrijk voor Take-Two

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
BioShock nog steeds belangrijk voor Take-Two

Ondanks dat er momenteel niet wordt gewerkt aan een nieuw deel in de serie, wil Take-Two niet van Bioshock af. Volgens topman Strauss Zelnick van Take-Two blijft het een belangrijke en succesvolle franchise.

Tijdens het Technology, Media & Telecom Conference in New York sprak Strauss Zelnick over de toekomst van de BioShock-serie. Hij benadrukte het belang van de serie en vertelde dat de drie games waar de serie uit bestaat in totaal zo’n 25 miljoen exemplaren heeft verkocht. Daaronder zijn 11 miljoen exemplaren van de meest recente game; BioShock: Infinite.

“Het is een zeer belangrijke eigendom van ons. Hoewel ik momenteel niets kan aankondigen in verband met de serie, blijft het een uiterst belangrijke franchise voor Take-Two.”

Het eerste deel van de BioShock-serie werd gemaakt door Irrational Games en stamt alweer uit 2007, met het vervolg geproduceerd door 2K Marin in 2010. In 2013 zag BioShock Infinite het licht en dat is voorlopig de laatste game in de serie. Het feit dat Irrational Games en alle oorspronkelijke teamleden achter BioShock uiteen zijn om andere projecten te gaan maken biedt weinig hoop voor een nieuw deel.