Ontwikkeling Project CARS voor Wii U gaat moeizaam

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Ontwikkeling Project CARS voor Wii U gaat moeizaam

Niemand verwachtte dat de Wii U-versie van Slighty Mad Studios’ Project CARS er even mooi uit zou gaan zien als zijn krachtigere broers op de PlayStation 4, Xbox One en pc. Maar het lijkt erop dat zelfs 720p en 30 frames per seconde nog een hele klus gaat worden om te realiseren op Nintendo’s console.

Op de forums van Project CARS heeft Ian Bell, het hoofd van Slighty Mad Studios, op een aantal vragen gereageerd van fans over de versie voor de Wii U. In tegenstelling tot de versies voor de pc, de Xbox One en de PlayStation 4 is die versie nog steeds in ontwikkeling, maar het lijkt erop dat het team moeilijkheden heeft met de game werkende te krijgen op Nintendo’s console.

Het team heeft een bepaalde grens gesteld qua graphics waar ze niet onder willen. Samen met het doel van 720p en 30 frames per seconde lijkt het erop dat het niet gaat lukken. Bell heeft gezegd dat het wellicht mogelijk is, maar dat het ontzettend veel werk gaat kosten om het zo ver te krijgen, iets wat ze liever niet willen doen. Project Cars op de Wii U loopt met de huidige instellingen volgens Bell nu op 23 frames per seconde wat inderdaad karig is, met name voor een racegame.

Bell sloot af met zijn hoop dat Nintendo tijdens de E3 nieuwe hardware aankondigt, in de hoop dat de Wii U-versie dan naar het nieuwe platform overgezet kan worden.