Resogun komt ook naar de PS3 en Vita

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Resogun komt ook naar de PS3 en Vita

Resogun, een van de launch-titels van de PlayStation 4, komt dit jaar nog naar de PlayStation 3 en PlayStation Vita. Dit maakte XDev Studio Europe’s Pedro Sousa vandaag bekend op de PlayStation Blog.

Resogun verscheen origineel bij de release van de PlayStation 4 vorig jaar november en werd ontwikkeld door Housemarque. De port zal echter uitgevoerd worden door Climax Studios, dat ook Deadnation ontwikkelde en nog bezig is met Assassin’s Creed Chronicles: China. De PlayStation 3 en Vita-versie zullen op 23 december digitaal beschikbaar zijn voor 15 euro voor iedereen die de game nog niet gekocht heeft. Heb je hem namelijk al op je PlayStation 4, dan krijg je hem gratis.

De game zal op veel vlakken gelijk zijn aan zijn grote broer op de PlayStation 4, maar zal wat minder krachtig zijn. Zo zal de framerate terug zakken naar 30 frames. Sousa legt in het blog-artikel uit:

“Het grootste verschil tussen de versies is de framerate van de game: deze draait op 30 frames in plaats van de originele 60. Dit was een lastige beslissing om te maken, maar eentje die nodig was om het team zijn werk te laten doen en het meeste uit de game te halen voor beide platformen. Maar de framerate is vergrendeld op 30, dus je hoeft geen framedrops te verwachten, zelfs met extreem veel effecten op het scherm.”

De versies van de game zullen de save-file delen, waardoor je verder kan met je progressie waar je op een andere console was gebleven. De Vita-versie zal ook de mogelijkheid krijgen om de controls aan te passen, inclusief enkele mogelijkheden voor het touchscreen.