Dan Ayoub: Halo 5 bèta is geen server stress test
Met de Halo 5: Guardians bèta aanstaande, wil uitvoerend producent van 343 Industries, Dan Ayoub, duidelijk maken dat de bèta absoluut niet bedoeld is als marketing of server stress test. Het zou 343 namelijk de mogelijkheid geven om significante veranderingen aan te kunnen brengen, aan de hand van feedback die zij van gebruikers ontvangen.
“Heel vaak zie je dat een bèta een maand of twee voor launch van een game live gaat, en die zijn meer bedoeld om de servers te testen, om er zeker van te zijn dat die het houden. Zoiets ruim een jaar van tevoren geeft ons de mogelijkheid om veel reactiever te zijn. Als we dit twee maanden van tevoren zouden doen, zouden we nooit de tijd hebben om te tweaken of ook maar iets te veranderen. We zullen hier heel veel spelerdata van terug ontvangen en zullen te horen krijgen wat mensen er wel en niet leuk aan vonden. Daar zullen we ook op moeten reageren”.
Deze verklaring ligt behoorlijk in lijn met eerdere uitspraken van Frank O’Connor, franchise directeur van Halo, die ook al aangaf dat de bèta van Halo 5: Guardians een “echte bèta” zou zijn.