Sony Frankrijk verklaart problemen rondom Driveclub

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Sony Frankrijk verklaart problemen rondom Driveclub

Dat de racegame Driveclub sinds launch al geplaagd wordt door problemen is inmiddels geen nieuws meer. Waar in het begin de servers nog het grootste probleem leken te zijn, werkt de game drie weken later nogsteeds niet naar behoren. Volgens Philippe Cardon, hoofd van Sony Playstation Frankrijk, heeft dit niet eens met de servers te maken.

Het daadwerkelijke probleem zou namelijk een programeerfout in de code zijn, niet de servercapaciteit. Deze code dient opnieuw geprogrameerd worden, en dat vergt tijd. Meer tijd dan simpelweg servers bijplaatsen. Cardon heeft er zelf het volgende over te zeggen.

“Het spijt ons echt dat er mensen zijn die connectieproblemen ondervinden. Deze problemen worden eerlijkgezegd veroorzaakt door een fout in de code die voorkomt dat een groot aantal spelers allemaal tegelijk verwelkomd worden. En dat terwijl het “allemaal tegelijk” noujuist het belangrijkste is.

 

Dit wordt momenteel allemaal herprogrammeerd, maar dat duurt wel langer dan 1000, 2000 of 3000 servers toevoegen.

 

Dit is meer dan een patch, dit is echt programeerwerk om het netwerk het aantal sessies te laten accomoderen. Hoe lang het nog gaat duren weet ik niet. Iedere dag kan het netwerk al meer spelers aan, maar we zijn nogsteeds niet op de gewenste capaciteit.

 

Helaas kan ik geen datum noemen, omdat ik die nog niet heb. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk te laten verlopen. Het duurt lang, het is niet normaal, en daarvoor bied ik mijn verontschuldigingen aan”

Deze verklaring heldert een hoop op, vooral waarom het allemaal wat langer duurt dat gepland. Wanneer de problematiek helemaal verholpen is, is dus nog niet te zeggen, maar laten we hopen dat de bezitters van Driveclub spoedig ten volle van de game gebruik kunnen maken.