Ubisoft Quebec neemt leiding bij Assassin’s Creed games
Ubisoft kent vele studio’s en hanteert al enkele jaren een beleid waarbij meerdere studio’s aan één franchise of zelfs één game werken. De Montréal studio van Ubisoft in Quebec is een van de grootste en meest succesvolle vertakkingen van het moederbedrijf en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van enkele van de grootste franchises zoals Splinter Cell, Rainbow Six en de Assassin’s Creed games met hulp van andere studio’s.
Ubisoft kondigt nu aan dat de Quebec studio voor het volgende deel binnen de Assassin’s Creed franchise de leiding neemt in de ontwikkeling. Dit nieuws valt samen met een flinke investering van Ubisoft in de Quebec studio die zorgt voor nieuwe werkruimtes en een flinke groei in het personeelsbestand. Hierdoor laat het nieuws zich vergelijken met het succesverhaal van Montréal die ook begon als een kleine vertakking, maar zich uiteindelijk ontpopte tot de meest succesvolle studio in Ubisoft haar portfolio.
Fans van de franchise hoeven zich geen zorgen te maken over deze ‘switch’. Assassin’s Creed games lieten zich altijd al ontwikkelen door verschillende studios en Quebec is geen onbekende van de franchise gezien zij eerder ook al werkten aan Assassin’s Creed: Brotherhood, Revelations en DLC voor Assassin’s Creed 3. Directeur van de Quebec studio Nicolas Rioux geeft aan klaar te zijn voor de volgende grote stap. “Een van de hoofddoelen van onze studio is om een leider te worden in de ontwikkeling van een universum dat met elkaar in verbinding staat, daarnaast willen wij de speler in connectie brengen met het universum waar en wanneer hij ook wil, met welk apparaat dan ook”
Wat dit betekent voor de mogelijkheden binnen de nieuwe Assassin’s Creed game is tot op heden nog onbekend.