Creative Assembly was “blij” met Colonial Marines

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Creative Assembly was “blij” met Colonial Marines

Creative Assembly zegt dat ze deels blij waren dat er zoveel kritiek was op Aliens: Colonial Marines. Het bevestigde voor hen dat er nog steeds veel fans van de Alien-serie zijn en dat ze wisten de juiste keuze te hebben gemaakt om de survival horror kant op te gaan.

Met de release van Colonial Marines was er veel onvrede over de game en hoe de game werd gepresenteerd in eerdere trailers. Ook de gameplay was verre van interessant en de game wankelde aan alle kanten. Je zou zeggen dat dit druk legt op het team dat nu aan Alien: Isolation werkt, maar het tegendeel is waar. Het gaf hun alleen maar meer motivatie om aan de game te werken.

“Het was bewijs dat er nog steeds een grote fanbase is van de Alien-serie. Ze zoeken allemaal iets specifieks in een Alien-game en iedereen vindt dat het anders moet. Maar zo’n sterke reactie als Colonial Marines veroorzaakte hadden we niet verwacht. Men vroeg om dingen waar we juist precies aan werkten en dat gaf een geweldig gevoel.”

Senior producer Jonathan Court heeft verteld waarom ze kozen voor de horror-aanpak in plaats van de actie-aanpak en waarom er maar één Alien in de game zit.

“De eerste film ging om die ene Alien en dat is iets wat we na willen maken. We vinden dat het Alien monster steeds meer ondergewaardeerd werd omdat het steeds meer als simpele voetsoldaat werd gebruikt. We willen ervoor zorgen dat het beeld rondom de Alien verandert en dat een enkele weer gezien wordt als een groot obstakel in plaats van een kleine hindernis. Toch maken we de Alien een grotere bedreiging dan de Alien in de eerste film. Het zal veel actiever worden dan het was in de eerste film, waarin het voornamelijk stil zat en afwachtte.”