Capcom: ‘100 extra werknemers per jaar’

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Capcom: ‘100 extra werknemers per jaar’

Kenzo Tsujimoto, CEO van Capcom, heeft beloofd om jaarlijks 100 nieuwe werknemers voor de softwareafdeling aan te nemen. Hij wil het ontwikkelingsteam uitbreiden in de hoop dat er meer games op een sneller tempo afgeleverd kunnen worden.

Capcom heeft in de vorige generatie (PS3, Xbox 360, Wii) voor al hun games voornamelijk gebruikgemaakt van de NT Framework engine. Met de komst van de nieuwe generatie stapt het bedrijf volledig over op de Phanta Rhei engine, welke Capcom demonstreerde in de ‘Deep Down’ demo tijdens de PS4 onthulling, vorig jaar februari. Omdat alle toekomstige projecten van dezelfde engine gebruik kunnen maken, heeft Tsujimoto besloten om elk jaar extra mensen aan te nemen om meer games in een kortere periode te produceren.

“Ik geloof dat ons netwerk sterk genoeg is om te onderzoeken of onze ontwikkeling- en marketingstrategieën verbeterd kunnen worden. Ons volgend doel is om ervoor te zorgen dat er een zo groot mogelijke variatie zit in onze producten, die volledig gebruikmaken van Capcom’s hoge niveau van kwaliteit.”

Hij sprak nog over het feit dat Capcom jaarlijks 100 extra softwareontwikkelaars aan wil nemen om de huidige teams te versterken en om meer Capcom producten op de markt te brengen.

“Ik wil een netwerk bouwen waarin de juiste mensen op de juiste plekken staan. Het is een proces dat weergeeft dat we begrijpen wat consumenten willen en wat voor producten hits zijn geworden. Vanaf nu wil ik elk jaar minstens 100 extra man aannemen waardoor onze productie omhoog gaat. Alle ontwikkelaars krijgen duidelijke doelen waardoor de ontwikkeling vlotter moet gaan verlopen.”