Verschil specificaties Xbox One en PS4 marginaal volgens Microsoft

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Verschil specificaties Xbox One en PS4 marginaal volgens Microsoft

Alan Bowman van Microsoft vertelde in een interview aan Gameplanet dat de verschillen in specificaties tussen de Xbox One en PlayStation 4 marginaal zijn. Reflecterend op de geboden diensten door Microsoft zei Bowman dat de puristen altijd de verschillen zullen zien maar het in het eind altijd op de games zal aankomen.

Hij voegde toe: “Je zult geweldige exclusieve games gaan zien op de Xbox One, en als je kijkt naar de cross-platform titels zal er genoeg exclusieve content te vinden zijn op de Xbox One. We willen ons positioneren op meer markten – dit is een wereldwijde industrie – maar het is ook een lange-termijn industrie en we zullen progressief gaan lanceren op meerdere markten over het aankomende jaar”.

Bowman liet ook wat woorden vallen over de positie van Xbox One in Japan en hij was niet erg positief. In een interview met VG247 meldden een aantal Japanse indie-ontwikkelaars al dat ze geen fan waren van de console van Microsoft. “Dat is een voortdurende strijd geweest”, concludeert Bowman. “Een lokaal merk zijn maakt echt een groot verschil in Japan. Sony is ontzettend sterk in Japan gezien het feit dat het hun thuisbasis is en ze krijgen veel support van zowel de klant als het ecosysteem – de lokale third-party ontwikkelaars die voornamelijk voor Sony publiceren. We hebben momenten gehad halverwege de levensduur van de Xbox 360 waarin we pieken in verkoop zagen als er content uitgegeven werd door Japanse ontwikkelaars. Japan is erg gedreven door (locale) content. Het zelfde geld voor Korea en Taiwan. Het meeste van Noord-Azië is erg gedreven door content”.