Microsoft VP ziet positieve punten in Sony en Nintendo

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Microsoft VP ziet positieve punten in Sony en Nintendo

Phil Spencer heeft zich van zijn goede kant laten zien in een recent interview met OXM. De vice-president van Microsoft had een aantal positieve commentaren en zei zelfs dat de ontwikkelaar van de Xbox One zou kunnen leren van hun Japanse concurrent.


Zo was Spencer te spreken over de aanpak die Sony had m.b.t. bijvoorbeeld de onconventionele ontwikkelaar Quantic Dream. Het bedrijf, dat onder andere verantwoordelijk was voor Heavy Rain en meer recentelijk Beyond: Two Souls uitbracht, zou een voorbeeld zijn van de “stick-to-it-iveness” van Sony. Spencer prees de trouw van Sony richting franchises die niet per definitie best-sellers zouden zijn; “Ik denk dat vastberadenheid op lange termijn richting franchises belangrijk is, ondanks dat het makkelijk is om de pleister er snel van af te trekken en verder te gaan als de serie niet verkoopt”.

Spencer had daar naast ook wat woorden over voor de PlayStation 4; “Ik moet zeggen dat ze een goede zaak hebben gedaan met de PS4. Wanneer ik terugdenk aan de aankondiging en hun duidelijke klantgerichtheid, de leidraad en belofte van we ze proberen te doen, ondertussen trouw blijvend aan een visie, denk ik dat ze op een goede manier zijn omgegaan met het definiëren van de PS4.”. Ook Nintendo werd positief aangehaald en de first-party content van Nintendo werd gezien als “een geweldige aanwinst”. “Hun first-party studio’s en IP kunnen bepalen wat zij doen als bedrijf en de platformen zijn bijna een service voor de gameseries. Niet op een slechte manier overigens. Ze hebben hele iconische verhalen in huis”.