Assassin’s Creed IV ‘een nachtmerrie om te ontwikkelen’ voor huidige consoles

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Assassin’s Creed IV ‘een nachtmerrie om te ontwikkelen’ voor huidige consoles

In een statement op Reddit verklaarde Gabe Graziani van Ubisoft dat het ontwikkelen van Assassin’s Creed IV: Black Flag voor de huidige generatie consoles veel moeite kostte. Het ontwikkelen van de game voor de next-gen consoles liep daarentegen veel vloeiender, aldus Graziani.

“Het ontwikkelen voor beide next-gen consoles ging erg vloeiend, gezien het feit dat de systemen erg lijken op PC’s. De huidige generatie consoles waren erg moeilijk, bijna als een nachtmerrie. Zowel de Xbox One en de PlayStation 4 waren erg makkelijk om mee om te gaan. Bovendien waren Sony en Microsoft er beiden bij om ons uit de brand te helpen indien nodig”, vertelt Graziani.

De community developer voegde er aan toe dat zowel Sony als Microsoft tegelijkertijd bezig zijn met het uitvogelen van hun individuele eisen voor de nieuwe consoles. Ondanks dit zou de transactie naar de nieuwe generatie consoles ‘super smooth’ zijn geweest over het algemeen. Assassin’s Creed IV: Black Flag zal voor beide nieuwe consoles een release game zijn.