Star Citizen gemaakt voor 4K-resolutie
Star Citizen, de nieuwe ruimte-sim van Roberts Space Industries, wordt gemaakt specifiek met de nieuwe 4K-resolutie in het achterhoofd. Een nieuwe video van de aankomende game laat zien hoe de game er op de extreem hoge resolutie eruit zal komen te zien.
In de video laat Chris Roberts, de directeur van de relatief jonge studio, weten dat de gehele video “in real-time op 4K-resolutie en 100 procent in-engine is gerenderd”. Daarnaast stelt Roberts dat de diverse onderdelen van de game “worden ontworpen met hoge polycounts in het achterhoofd, zodat er geen details in de texturen gebakken hoeven te worden”.
De hoop om de game op de hoge resolutie al snel te kunnen spelen zal echter voorlopig gekoesterd moeten worden, want volgens Roberts zal de volgende generatie CPU’s en GPU’s pas in staat zijn om de game op 4K te weergeven. Toch wil Roberts er nu al rekening mee houden, zodat de game op alles is voorbereidt.
Bekijk de video zeker hierboven (op normale resolutie) of downloadt hem hier op 4K-resolutie. Een releasedatum voor de game is er momenteel nog niet, maar toch is de game al een gigantisch succes: de game haalde met zijn Kickstarter-campagne een recordbedrag op van ruim 20 miljoen dollar.