Switch-versie van Mortal Kombat 11 niet door Netherrealm ontwikkeld

archief
Rohald De Bruyne op 20 januari 2020
Switch-versie van Mortal Kombat 11 niet door Netherrealm ontwikkeld

Vorige week kregen we dankzij een livestream veel nieuwe details over de aankomende Mortal Kombat 11. Netherrealm Studios is natuurlijk druk aan de slag om de game voor pc, PlayStation 4 en Xbox One te ontwikkelen, maar de Nintendo Switch-versie wordt afzonderlijk ontwikkeld.

De Nintendo Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet door Netherrealm ontwikkeld, maar door Shiver Entertainment. Dit maakte Trevor Traub, producer van Mortal Kombat 11, bekend in een interview met GameRevolution. In het interview wordt Traub gevraagd wat we van de Switch-versie kunnen verwachten. Hier kaart Traub aan dat de Switch-versie apart in ontwikkeling is, omdat de console significant minder krachtig is dan de andere consoles van deze generatie. Om toch de Switch-versie en haar spelers een goed product te leveren is ervoor gekozen om deze ontwikkeling uit te besteden aan Shiver Entertainment.

“There are special geometry reductions that happen to make it work on the Switch. […] We’re actually not developing it in house; it’s being developed by Shiver Studios.” – Trevor Traub

Mortal Kombat 11 is de eerste Mortal Kombat-titel die verschijnt op een Nintendo console sinds Mortal Kombat Armegeddon in 2007. Hoe significant de grafische terugschakeling is en hoe goed Mortal Kombat 11 werkt met de Joy-Con controller, merken we vanzelf wanneer de game op 23 april uitkomt.