Bèta van Battlefield 5 inspireert nieuwe veranderingen
De release van Battlefield 5 komt gestaag dichterbij. Voordat de release eindelijk daar is, is er nu een uitgebreide bètaperiode aan de gang. Dice wil hiermee inzicht krijgen over potentiële slechte balansen van bepaalde gamemechanics. Volgens tweets van Daniel Berlin werkt het onderzoek zoals gepland.
Enkele gamemechanics van Battlefield 5 zullen er na de release iets anders uitzien, dan nu tijdens de bèta. Dit heeft de Franchise Director van Battlefield, Daniel Berlin, geschreven op Twitter. De aankondiging was een reactie op een poll van YouTuber Jack Frags, waarin mensen hun mening mochten geven over de beperkte hoeveelheid kogels die de spelers krijgen per leven. Via de tweet laat Berlin weten dat er binnenkort een aantal dingen gaan veranderen, waaronder de hoeveelheid munitie waarmee je begint en hoeveel je maximaal bij je kunt hebben. Berlin laat ook weten dat dit niet het enige is wat er gaat veranderen, maar dat meer informatie hierover op een later tijdstip komt.
In een serie reacties laat Berlin ook weten dat deze verandering niet tot stand is gekomen door te luisteren naar de klaagzang van spelers, maar door data die verkregen is via de bèta. Hoe we de game dus uiteindelijk voorgeschoteld krijgen, is nog niet volledig bekend. Daarnaast weten we ook nog erg weinig over de battle royale-modus die ook in de game verwerkt zit. Hierover krijgen we waarschijnlijk meer te weten naarmate we dichter in de buurt komen van de releasedatum.
SOME things we are tweaking:
1. Max ammo capacity
2. Starting ammo per spawn
3. Amount of ammo dropped from killed enemy
4. Amount/location of resupply stations.
5. Spawn with or without health pouchThese are just a few things we are looking into. Will have more info soon 🙂
— Daniel Berlin (@Khoplin) September 8, 2018