Post Facto #23

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Post Facto #23

Onze redactie is elke week druk met het tikken van game nieuws, het schrijven van achtergronden en het pennen van reviews, maar ondertussen wordt er ook nog van alles gespeeld, gelezen en bezocht.Daarom stellen we aan onze redactie de vraag: “Waar hebben jullie je nu écht mee beziggehouden de afgelopen week?”

De week zit er weer op. Bij Pixel Vault zijn we nog steeds druk bezig om de laatste week van oktober te verwerken. Hiermee doelen we natuurlijk op de drie geweldige games: Assassin’s Creed, Mario en Wolfenstein die in dezelfde week op onze mat vielen. Toch staat de wereld niet stil en zijn er ook nog kleinere games die verwerkt moeten worden. Laten we eens kijken naar wat we allemaal beleefd hebben.

Kevin Rombouts

Het leven van een redacteur / games-reviewer gaat lang niet altijd over rozen. Dat heb ik afgelopen week wel weer gemerkt tijdens mijn vakantieweek. Want waar ik normaal heerlijk de tijd had genomen om de nieuwe koninkrijken in Super Mario Odyssey te verkennen, moest ik er nu in sneltreinvaart doorheen racen. Normaal kun je rustig elk detail ontdekken, elk steegje verkennen, elke opdracht op je gemak analyseren. Dat is er bij het reviewen van een game simpelweg niet meer bij.

Post Facto #23

Gelukkig heeft Nintendo voldoende in Super Mario Odyssey gestopt om ervoor te zorgen dat ik voorlopig nog wel even bezig kan blijven. Ik merk namelijk steeds meer dat ik op de Switch een completionist aan het worden ben. Doordat de console zo makkelijk mee te nemen is, staat deze regelmatig aan tijdens mijn dagelijkse trein- en busreizen. Zo kan ik toch nog twee uurtjes gaming meepakken, zonder thuis ook maar de televisie aan te moeten zetten. Dat is dan ook precies waar voor mij de kracht ligt van de Nintendo Switch: de ervaring van thuis, maar dan onderweg. Precies waar ik al die jaren naar op zoek ben geweest!!

Jeroen van Unen

Ik ben nu zo’n twee weken actief bij Pixel Vault en heb het er enorm naar mijn zin. Mijn eerste opdracht was het schrijven van een IndieCator van AER Memories of Old, een eigenzinnige wereld vol muziek, schoonheid en verhalen. De Zweedse ontwikkelaar Forgotten Key heeft met AER iets heel moois gedaan. Houd deze studio goed in de gaten, want in de toekomst zullen ze ongetwijfeld alleen nog maar beter worden!

Na het spelen van AER heb ik een vreselijk gemis in mijn gamecarrière verholpen. Op aanraden van waarde collega Ernö ben ik voor het eerst in mijn leven Portal 1 gaan spelen. Wat is dat een geweldige game…! Leuke puzzels die steeds uitdagender worden en komische commentaren van de AI (GLaDOS), dat was genieten.

AER 
 Pixel Vault

Verder heb ik nog een paar verloren uurtjes besteed aan Forza 7. Op zijn tijd kan ik daar ook van genieten, al is het vaak wel een game die voor mij iets te tijdrovend is. Voor je het weet, is de avond alweer voorbij en er moet natuurlijk ook nog een hoop geschreven worden!

Tim Miechels

Terwijl iedereen druk bezig was met petjes gooien of rondbanjeren door het oude Egypte, stond mijn week in het teken van één ding: Killing Nazi’s. Je raadt het misschien al: ik ben afgelopen week aan de slag geweest met Wolfenstein II: The New Colossus. In de schoenen van B.J. Blazkowicz heb ik het Nazi-bloed rijkelijk over mijn beeldscherm laten vloeien.

Los van het feit dat schieten op digitale Nazi’s nooit gaat vervelen, vond ik vooral de onvervalste, lineaire singleplayeraanpak van Wolfenstein erg verfrissend. In een tijd waarin iedere game een graantje mee probeert te pikken van de open-world-hype, vind ik het erg te prijzen dat MachineGames met de Wolfenstein-serie haar eigen koers blijft varen. Een uitgebreid verslag van mijn ervaringen in Wolfenstein II lees je komende woensdag in mijn review.

Rohald De Bruyne

Afgelopen heb ik me vooral bezig gehouden met de harde wereld van ELEX. Deze game van Duitse makelij is erg ambitieus en hoewel het op sommige vlakken de plank misslaat, is het eindresultaat toch positief. Met name het hele politieke systeem heeft me aan het denken gezet over hoe we technologie proberen te ontwikkelen. Hoe de game dit precies doet en welke planken hij mis- of raak slaat, kun je lezen in mijn review.

ELEX 
 Pixel Vault

Daarnaast heb ik af en toe ook een paar uurtjes gevonden om verder te gaan in Assassin’s Creed Origins. Met mijn trouwe kameel struin ik de woestijn af. Ik kreeg een tip, die ik graag ook met iedereen deel: speel de game met headphones, dan krijg je veel meer details mee. Werkelijk waar een nieuwe ervaring!

Zoals je ziet, hebben we ons aardig vermaakt, maar het liefst horen we wat jij, onze lezer, hebt gedaan. Waar heb jij je afgelopen week mee vermaakt? We lezen het graag!