Aankondiging van een aankondiging van een update voor The Long Dark
We zagen het al eerder dit jaar bij de nieuwe Call of Duty WWII, een aankondiging van een aankondiging. Dit gaf toen al de nodige hoeveelheid opgetrokken wenkbrauwen. Maar nu Hinterland Studio Inc. met een aankondiging van een aankondiging van een update voor The Long Dark kwam, is het hek van de dam.
De gekickstartte survival game The Long Dark is inmiddels al een tijdje in ontwikkeling, de early access versie is echter sinds 22 september 2014 al speelbaar. In deze versie was enkel maar één sandbox versie van het ijzige Canada speelbaar, waar in de loop van de jaren nieuwe mechanieken, items en elementen aan toe werden gevoegd.
Vanaf het begin van de ontwikkeling was al duidelijk dat er, uiteindelijk, een story mode en meerder sandbox modes toegevoegd zouden worden. Toen ongeveer drie weken geleden op de site van Hinterlands Studio Inc. een klok spontaan begon af te tellen, waren er veel geruchten dat dit het moment was dat deze elementen zouden worden toegevoegd.
Toen de klok op 4 mei eindelijk op 0 stond, bleek dit niet zo te zijn, maar het was ook geen volledige leugen. Er werd aangekondigd dat de fameuze story mode update uitgevoerd zou worden op 1 augustus. Nog slechts vier maanden wachten dus. De community was hier beslist niet blij mee en liet dit merken via het steam rating-system, die vlot kelderde. Het moge duidelijk zijn dat dit geintje de community The Long Dark in de koude kleren is gaan zitten.
In de Dev Update van Hinterlands Studio Inc. bespreekt het ontwikkelingsteam de reacties van de community kort, verder is de grote blog update toegewijd aan de vele toevoegingen die de Wintermute update met zich mee zal brengen. De hoogtepunten van deze update zullen de eerste twee delen van de verhaalmodus zijn, de mogelijkheid om The Long Dark op PS4 te kopen en het innoveren van de user interface.