Final Fantasy XV maar deels open-wereld

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Final Fantasy XV maar deels open-wereld

Uit een interview met Final Fantasy XV-regisseur Hajime Tabata blijkt dat het aankomende deel uit de langlopende serie niet volledig open-wereld zal zijn. Volgens Tabata zal de eerste helft alle vrijheid bieden, waarna de game een meer lineair pad gaat volgen.

De informatie over de game komt uit een interview tussen Hajime Tabata en Famitsu. Daarbij was Siliconera zo vriendelijk om het interview deels te vertalen, waaruit duidelijk wordt dat niet de gehele game een open-wereld structuur zal hebben:

De gehele game structuur van Final Fantasy XV zal bestaan uit zowel open-wereld als lineaire stukken. De eerste helft zal spelen als een open-wereld game, maar het verhaal in de tweede helft zal een lineair pad volgen. Op die manier zal je niet verveeld raken met de open wereld terwijl de rest van de game strakker gaat lopen. Daarom hebben we het op zo’n manier gemaakt dat het door zal gaan als een meer traditionele Final Fantasy-game.

Ook schepte het interview wat meer duidelijkheid over de verwachte lengte van de game, waar we volgens Tabata toch minstens veertig tot vijftig uur in kunnen steken. Tijdens de sessie kreeg Famitsu de eerste drie hoofdstukken te spelen:

Ik denk dat dit zo’n 15 procent van de game dekt. De hoofdstukken lopen van 0 tot 15. Als je daarbij in de game alleen de hoofdroute volgt zal je tussen de 40 en 50 uur bezig zijn.

Final Fantasy XV zou origineel eind september in de winkels liggen, maar dit werd recentelijk opgeschoven. De JRPG van Square Enix zal nu op 29 november beschikbaar zijn PlayStation 4 en Xbox One.