Microsoft geeft uitleg over uitstel van verschillende games

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Microsoft geeft uitleg over uitstel van verschillende games

Hoewel Microsoft een propvol najaar heeft, zijn er toch een aantal games die zijn doorgeschoven naar 2017. Zowel Halo Wars 2, als Scalebound en Crackdown 3 gaan hun release dit jaar niet halen. In een interview heeft Microsoft nu meer uitleg hierover gegeven.

In gesprek met de website DualShockers heeft Aaron Greenberg, hoofd marketing voor de Xbox-divisie, uitleg gegeven. Volgens Greenberg zorgt het creatieve proces er soms voor dat de ontwikkeling van een game langer duurt:

Wanneer je door het creatieve proces heen gaat, gaan sommige dingen snel, terwijl andere dingen langzamer gaan dan je had verwacht. Voor ons is het een prioriteit om de games, de verhalen en de graphics in deze belevingen goed te doen.

Wanneer we een nieuwe titel aankondigen of een releaseperiode delen, doen we dat gebaseerd op de informatie die we op dat moment hebben. Wanneer we dan later meer informatie hebben en meer over de game weten, kan dat de timing van een release veranderen.

Maar er kunnen naast het creatieve proces ook andere redenen zijn, zoals bijvoorbeeld een overvol najaar. “Dan zijn er meer dan genoeg games,” aldus Greenberg.

Neem nou Halo Wars 2 als voorbeeld. Het was niet nodig om deze in het toch al drukke najaar te proppen, dus toen hebben we besloten om Halo Wars 2 naar februari door te schuiven. Dat was voor alle partijen logischer. We maken dezelfde evaluaties voor andere titels en ik denk dat je ons dan ook vaker tactisch bezig zal zien met het spreiden van ons portfolio gedurende het jaar.