Niantic reageert op klachten na update Pokémon GO

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Niantic reageert op klachten na update Pokémon GO

De recente update die Pokémon GO onlangs heeft gekregen lijkt tot onvrede bij de gebruikers te hebben geleid. Na de update verdween het ‘3-step tracking’-systeem, alsook een flink deel van de third party support. Volgens Niantic is dit bewust gedaan om de speelervaring en de service te verbeteren.

Zo liet Niantic via de officiële Facebook-pagina van Pokémon GO weten waarom deze functies zijn verwijderd in de update. Het 3-step systeem, wat spelers een indicatie moest geven hoe dichtbij een specifieke pokémon was, moest worden verwijderd om ‘het onderliggende design te verbeteren’. Ook zou het verwarrend werken.

In dezelfde post wordt uitgelegd waarom een groot gedeelte van de third party support is uitgeschakeld. Volgens Niantic zouden apps van derden de kwaliteitsnorm van de dienstverlening die Niantic tracht te handhaven verstoren. Toch lijkt er weer een nieuwe app, genaamd SmartPoke 2, op de markt te zijn die de locatie van een Pokémon weergeeft en hoe lang deze zich daar zal begeven.

Tot slot drukt de ontwikkelaar mensen op het hart dat het overuren maakt om de game overal te wereld aan te kunnen bieden en draaiende te houden.

Als je ons niet hebt zien Tweeten komt dat omdat we tot aan ons oren in het werk zitten. We zullen ons best doen om jullie op de hoogte te houden over wat er aan de hand is.