Cross-network optie Rocket League mogelijk in enkele uren
Volgens ontwikkelaar Psyonix zou de optie om PlayStation 4- en Xbox One-spelers met en tegen elkaar Rocket League te laten spelen binnen enkele uren te realiseren zijn. Na lang werken heeft het ontwikkelteam het technische gedeelte helemaal klaar. Het enige wat de cross-network optie in de weg staat, is de goedkeuring van Sony.
De optie om PlayStation Network en Xbox Live met elkaar te verbinden is bij enkele ontwikkelaars al gepasseerd, zo ook bij Psyonix, het team achter de voetbal/racegame cross-over Rocket League. De studio is achter de schermen dan ook al een tijd bezig geweest met het uitwerken van deze mogelijkheid, waarmee ze intussen klaar zijn. Het zou volgens de vice president van Psyonix, Jeremy Dunham, dan ook slechts een kwestie van uren zijn om alles helemaal rond te maken. De enige die dit nu nog in de weg staat is Sony.
Momenteel staan we letterlijk op het punt dat we alleen nog de goedkeuring van Sony nodig hebben en dan kunnen we het in minder dan een werkdag zonder problemen aanzetten en draaiende krijgen. Het zou letterlijk enkele uren kosten om het wereldwijd te verspreiden, dus we wachten alleen nog op de toestemming om dat te doen.
Dunham denkt overigens niet dat het een kwestie van onwil is dat Sony nog niet heeft gereageerd. Volgens hem is het zeer aannemelijk dat enkele factoren een grote rol spelen, waarvan het garanderen dat alles blijft werken de grootste is. “Sony is zo’n groot bedrijf dat het vast en zeker wat tijd kost om uit te vogelen wat de obstakels zijn, wat voor problemen ze kunnen krijgen met andere titels, talloze dingen waar wij nog niet eens bij stil hebben gestaan”, aldus Dunham. Dat Microsoft zo snel akkoord ging, kwam voor hem dan ook als een totale verrassing.